5. 9. 2013 | Michal Sabó

Změna v kontrole vstupenek má pozitivní výsledky, říká Jan Fišera

Od letošního ročníku byl při zápasech A týmu zřízen nový systém kontroly vstupenek. Vzhledem k reakcím na diskuzním fóru klubového webu se k celé věci vyjádřil manažer Kalich Areny Jan Fišera.

“Po loňské sezóně jsme byli značně nespokojeni s pořadatelskou službou, respektive s kontrolou vstupenek. Docházelo tam z našeho pohledu k naprosto zbytečným podvodům, čímž klub samozřejmě přichází o peníze,” řekl na úvod k celé věci Jan Fišera.

Vzhledem k těmto událostem došlo k několika změnám. “Byli vyměněni členové pořadatelské služby a byl zaveden nový systém, kdy začali návštěvníci utkání dostávat barevné pásky. Těmi pásky by měli být rozlišeni majitelé permanentek a majitelé jednorázových vstupenek, plus samozřejmě ještě VIP hosté a novináři,” představuje.

Klub si je vědom toho, že takový systém není zcela běžný, ovšem již za krátkou dobu přináší výsledky. “Jedná se sice o novinku, se kterou se na mnoha sportovištích zatím nepotkáme, ale podle několika reakcí a dotazů z jiných klubů je možné, že nebudeme jediní. Vše se v tuto chvíli ladí, aby to do mistrovských utkání bylo v pořádku. Samozřejmě víme, že to není úplně standardní řešení. Na druhou stranu další možností, jak vstupenky kontrolovat, jsou turnikety. Ty jsou ale finančně nákladné a osobně si nejsem jist, že by to kontrolu výrazně urychlilo. Nestačil by jeden nebo dva turnikety, bylo by jich potřeba pořídit více. Víme, že kritika ze strany fanoušků tady je, ale v tuto chvíli na tom nehodláme nic měnit, protože máme výsledky, které ukazují, že se vstupné z přípravných zápasů zvedlo o 25 %, což je až překvapivě vysoký nárůst. Tím vlastně máme náklady na pásky zpět už během přípravných zápasů,” oznamuje Fišera zlepšení po zavedení novinky.

“Funguje to. Neříkáme, že ideálně, že se netvoří fronty. To je ale také dáno tím, že ta pořadatelská služba o přípravu zatím funguje v takovém “nouzovém” režimu. Je tu méně lidí, než bude při mistrovských utkáních. Na první domácí zápas s Ústím bude pořadatelská služba rozšířena o další členy,“ uklidňuje a zároveň dodává: „to ale nic nemění na naší prosbě směrem k divákům, aby do Kalich Areny nechodili na poslední chvíli, ale s určitou časovou rezervou. Vstup je otevřen již hodinu před začátkem, proto je dostatek času na to dojít si včas pro pásek a pak se klidně vrátit až na start zápasu.”

Permanentkáři by se mohli dočkat pohodlnějšího vstupu do Kalich Areny. “Uvažujeme o tom, že otevřeme speciální vchod pro majitele permanentek, kteří budou chodit pouze jedním vchodem. Tím vchodem naopak nebudou chodit majitelé jednorázových vstupenek,” nastiňuje možnou novinku pro fanoušky.

O celé věci se ale bude teprve jednat, nic tedy zatím není jisté. “Slibujeme si od toho, že ubydou fronty pro majitele permanentek, kteří si ji koupili právě proto, aby nečekali. Tomu chceme zamezit tím, že po dohodě s pořadatelskou službou, se kterou ještě ale budeme jednat, otevřeme speciální vchod pro majitele permanentek před utkáním.”

Jak již bylo řečeno v úvodu, podnětem k novému opatření bylo několik podvodů v loňské sezóně. “My jsme v tuto chvíli docela v šoku z toho, že nám na hokej přijdou lidé, kteří projdou kolem pokladny a vrací se se slovy “Ono se platí?” Myslím si, že tam fungovaly nějaké přátelské vazby mezi návštěvníky a lidmi v pořadatelské službě. Máme také zprávy o tom, že někteří majitelé permanentek svou permanentku po celou sezónu ani neukázali a procházeli dovnitř bez kontroly,” popisuje Jan Fišera některé případy a ihned navazuje s řešením tohoto nešvaru. “Tomuto se snažíme zamezit tím, že mezi lidmi z pořadatelské služby nebude ani jeden člověk z okresu Litoměřice či přímo z Litoměřic. To nám samozřejmě trochu zvyšuje náklady, ale zatím se ukázalo, že to nebyla špatná volba. Všichni bychom byli rádi, kdybychom nemuseli mít žádnou pořadatelskou službu na kontrolu permanentek, lidé by byli poctiví, lístky si kupovali dobrovolně a byli by uvědomělí v tom, že když chtějí na jakoukoliv akci, tak jejich příspěvek je příspěvek na provoz klubu, na který oni chodí. I díky těmto příjmům klub může do něčeho investovat a fanoušci mají na co chodit. Mrzí nás, že kvůli „fanouškům“, kteří se na zápasy snaží dostat bez zaplacení řádného vstupného, musí i řádní fanoušci procházet důslednější kontrolou,” uzavírá.